Wagi samochodowe, jakie posiadamy w naszej ofercie, to wagi samochodowe najazdowe (wyniesione ponad grunt) oraz wagi zagłębione (równe z gruntem).
Dokonując wyboru typu wagi samochodowej, należy wziąć pod uwagę następujące najważniejsze czynniki:
- maksymalny ciężar ważonych pojazdów
długość ważonych pojazdów (od tego zależy maksymalny zakres ważenia)
- lokalizację wagi, a przede wszystkim ilość miejsca z uwzględnieniem wjazdu i zjazdu z wagi
- warunki terenowe (wysokość wód gruntowych, ukształtowanie terenu wokół wagi)
- wymagane wyposażenie i sposób funkcjonowania procesu ważenia pojazdów
Różnorakie rodzaje wag samochodowych w naszej ofercie oraz ich wyposażenie, a także nasze prawie 30 letnie doświadczenie to atuty, dzięki którym możemy zaspokoić potrzeby praktycznie każdego klienta. Oferowane urządzenia są skonstruowane tak, aby zapewnić jak najwyższą ich jakość i trwałość. Jednocześnie cena wagi samochodowej jest skalkulowana tak, aby była możliwie atrakcyjna dla naszych klientów i zapewniała jak najlepszy stosunek ceny do jakości i możliwości.
Jako jedyni w Polsce produkujemy wagi przeznaczone do posadowienia na pochyłym podłożu. Dzięki temu istnieje możliwość ustawienia wagi bez konieczności jego niwelowania.
Ze względu na umiejscowienie względem poziomu gruntu, wagi samochodowe dzielimy na:
|
|
Wagi zagłębione, których część jezdna jest równa z otaczającym gruntem. Takie rodzaj zabudowy wagi upraszcza wjazd na pomost i minimalizuje wymaganą powierzchnię pod wagę. Dostęp pod pomost jest możliwy poprzez włazy rewizyjne. Pozwala to obsłudze na proste czyszczenie przestrzeni pod wagą, bez konieczności wynajmowania specjalnych ekip serwisowych czy np. dźwigu. Wyróżnia to nasze wagi wśród oferowanych na rynku, gdzie spotyka się rozwiązania wymagające wyciągania całego pomostu. Swobodny dostęp do przestrzeni pod wagą zabezpiecza też ją przed zamarznięciem np. n askutek zgromadzenia błota pośniegowego pod pomostem.
|
 |
Wagi samochodowe najazdowe, tj. wyniesione ponad grunt, posiadają płytę jezdną umieszczoną na wysokości do 38cm ponad poziom otaczającego terenu. Wjazd na pomost wagowy odbywa się poprzez najazdy o długości ok. 4m. Przy planowaniu posadowienia wagi należy uwzględnić długość najazdów oraz konieczność wjeżdżania na nie na wprost. Długość najazdów jest dobrana tak, aby w połączeniu z niewielką wysokością wagi, zapewnić łagodny wjazd i zjazd z pomostu wagowego. Waga taka może być wyposażona w opcjonalne burty, zabezpieczające przed zsunięciem się samochodu z wagi. Przestrzeń pod pomostem jest łatwo dostępna dla obsługi, dzięki czemu znacznie uproszczone jest jej czyszczenie. Cena wagi samochodowej najazdowej, będąca kompromisem pomiędzy wysokością kosztów a zaletami funkcjonalnymi jest też atutem, przemawiającym za jej wyborem.
|
 |
Standardowa waga samochodowa posiada pomost o wymiarach 18x3m oraz maksymalny zakres ważenia 60t. Oczywiście możliwe są też inne wymiary pomostu wagowego, czy też zakresu wagi, dopasowane do potrzeb klienta. Konstrukcja pomostu może być w pełni stalowa, pokryta blachą łezkową, stalowo-betonowa, gdzie stalowa rama wypełniona jest betonem lub też żelbetowa (prefabrykowana).
Pomost może być posadowiony na fundamencie wykonanym na miejscu na mokro. Mówimy wówczas o wagach stacjonarnych, ustawionych na stałe. Wagi najazdowe mogą być posadowione analogicznie, tj. na wylanym na miejscu fundamencie, ale też oferujemy rozwiązania, gdzie konstrukcja wagi jest postawiona bezpośrednio na istniejącym, nośnym, równym podłożu. W takim wypadku waga może być zamontowana tylko na określony czas, po czym w prosty sposób przeniesiona w nowe miejsce.
|
 |
Wagi samochodowe mogą być wyposażone w różnorakie urządzenia i aplikacje towarzyszące, np.:
- szlabany,
- czytniki kart identyfikacyjnych RFID,
- sygnalizacja świetlna,
- oprogramowanie komputerowe Jonkar, służące do obsługi procesów ważenia,
- kamery telewizji przemysłowej,
- systemy automatycznego ważenia pojazdów.
Więcej informacji znajduje się w dziale poświęconym wyposażeniu dodatkowemu wag.

Większość uruchamianych przez nas wag jest zamawiana wraz programem komputerowym Jonkar. Dzięki niemu można w prosty oraz efektywny sposób ewidencjonować proces ważenia pojazdów wraz ze wszystkimi niezbędnymi informacjami. Pozwala to na drukowanie kwitów wagowych oraz szereg rozbudowanych raportów. Oprogramowanie to może być zintegrowane z czytnikami, szlabanami itp., dzięki czemu wraz z nimi stanowi spójny system ważenia samochodów, gdzie
proces ważenia może być zautomatyzowany. Przykładem takiego rozwiązania jest waga, gdzie proces identyfikacji oraz ważenia pojazdów oparty jest o zbliżeniowe karty
RFID.