Statyczne ważenie wagonów stawia przed wagą kolejową wyzwanie związane z koniecznością ważenia pojazdów o różnorodnej długości. Podyktowane jest to wymogiem, aby sąsiednie wagony nie przeszkadzały i nie wymagały wielokrotnego przetaczania składu.
Zadanie takie z powodzeniem realizują nasze wagi kolejowe, wielopomostowe. Długości pomostów są dopasowywane do długości ważonych wagonów, tak aby móc zważyć każdy wagon na osobnym pomoście lub pomostach wagowych i jednocześnie sąsiadujące wagony były poza tymi pomostami. Wag takie pozwalają na sumowanie wskazań z kilku pomostów (jeśli wagon stoi na więcej niż jednym). Wskazanie ciężaru jako sumy wskazań z kilku pomostów jest legalizowane i pozwala realizować ważenia w pełni zgodnie w przepisami metrologicznymi. Najczęściej budujemy wagi składające się z 2 lub 3 pomostów wagowych. Zdjęcie poniżej przedstawia wagę dwupomostową z pomostami o długościach 4,5 i 11,5 metra.
Duży wyświetlacz, ergonomiczna klawiatura z przejrzystym układem klawiszy pozwala na stosowanie go z powodzeniem w wielu dziedzinach przemysłu, czy też handlu. Dedykowane klawisze do liczenia sztuk dodatkowo ułatwiają jego użycie w tego typu aplikacjach.
Wyposażony jest w interfejsy szeregowe, jak i możliwość połączenia poprzez Ethernet z urządzeniami zewnętrznymi, czy też komputerem PC i oprogramowaniem wagowym.