• Wagi samochodowe najazdowe
    Przenośne oraz stacjonarne, również jako prefabrykowane
  • Wagi samochodowe zagłębione
    Wagi równe z poziomem gruntu
  • Wagi kolejowe
    Dla polskiego lub rosyjskiego rozstawu szyn.
  • Wagi automatyczne
    odważające, przeładunkowe, dozujące...
  • Wyposażenie dodatkowe
    Szlabany, światła, oprogramowanie i inne

Wagi samochodowe są oferowane jako wagi najazdowe oraz zagłębione, w wersjach stacjonarnych i przenośnych.

Dokonując wyboru wagi samochodowej, należy przeanalizować szereg czynników. Najważniejszymi są: maksymalny ciężar ważonych pojazdów oraz ich długość. Równie istotne jest miejsce, gdzie waga ma być posadowiona. Determinuje ono, czy waga może być zagłębiona w teren, czy też wyniesiona (najazdowa). Innym ważnym aspektem jest jej wyposażenie dodatkowe. Dzięki szerokiemu wachlarzowi typów wag samochodowych oraz ich wyposażenia, jakie posiadamy w naszej ofercie, możemy zaspokoić potrzeby praktycznie każdego klienta.

Zasadniczy podział wag wynika z ich umiejscowienia względem poziomu gruntu. Wagi, których część jezdna jest równa z otaczającym gruntem, to wagi zagłębione. Dzięki temu uproszczony jest wjazd na pomost wagowy i zminimalizowana jest powierzchnia wymagana pod jego zabudowę. Dostęp pod pomost wagowy jest możliwy poprzez włazy rewizyjne. Pozwala to obsłudze na proste czyszczenie przestrzeni pod wagą, bez konieczności wynajmowania specjalnych ekip serwisowych czy np. dźwigu.

Wagi wyniesione ponad grunt, tj. wagi najazdowe, posiadają płytę jezdną umieszczoną na wysokości do 38cm ponad poziom otaczającego terenu. Wjazd na pomost wagowy odbywa się poprzez najazdy o długości ok. 4m, które to należy uwzględnić, planując umiejscowienie wagi. Długość najazdów jest tak dobrana, aby w połączeniu z niewielką wysokością wagi, zapewnić łagodny wjazd i zjazd z pomostu wagowego. Waga taka może być wyposażona w opcjonalne burty, zabezpieczające przed zsunięciem się pojazdu. Przestrzeń pod pomostem jest łatwo dostępna dla obsługi, dzięki czemu znacznie uproszczone jest jej czyszczenie.

Sam pomost wagowy, przeznaczony do ważenia pojazdów ciężarowych, ma standardowe wymiary 18x3m. Oczywiście istnieje możliwość ich dopasowania do potrzeb klienta. Konstrukcja pomostu może być w pełni stalowa, pokryta blachą łezkową, stalowo-betonowa, gdzie stalowa rama wypełniona jest betonem lub też betonowa (prefabrykowana). Pomost może być posadowiony na fundamencie wykonanym na miejscu na mokro. Mówimy wówczas o wagach stacjonarnych, ustawionych na stałe. Oprócz tego, wagi najazdowe mogą być posadowione bezpośrednio na istniejącym, nośnym, równym podłożu, dzięki czemu są to wagi przenośne. Mogą być zamontowane na określony czas, po czym w prosty sposób przeniesione w nowe miejsce.

Każda oferowana waga samochodowa może zostać wyposażona w dodatkowe oprzyrządowanie, które stanowią szlabany, czytniki kart identyfikacyjnych RFID, sygnalizacja świetlna, program komputerowy Jonkar, kamery telewizji przemysłowej. Oferujemy również systemy automatycznego ważenia pojazdów. Większość uruchamianych przez nas wag jest zamawiana wraz programem Jonkar. Dzięki niemu można w prosty oraz efektywny  sposób ewidencjonować wszystkie ważenia wraz ze wszystkimi niezbędnymi dla tego procesu informacjami. Pozwala to na drukowanie kwitów wagowych oraz szereg rozbudowanych raportów. Oprogramowanie to może być zintegrowane z czytnikami, szlabanami itp., dzięki czemu wraz z nimi stanowi spójny system ważenia pojazdów samochodowych, gdzie proces ważenia może być w pełni zautomatyzowany. Przykładem takiego rozwiązania jest waga, gdzie proces identyfikacji oraz ważenia pojazdów oparty jest o zbliżeniowe karty RFID.